Microsoft Ads

Microsoft Ads (Bing Ads) wordt ook wel het kleine broertje van Google genoemd.

De voordelen van Microsoft Ads

Microsoft-ads

Onze werkwijze

Onze ervaring met Microsoft Ads (voorheen Bing) zorgt dat we dit platform zo efficiënt mogelijk inzetten.

Microsoft Ads wordt vaak gebruikt als een aanvulling op Google Ads.

Je kunt eenvoudig je Google Ads account importeren in Microsoft Ads en zo snel live gaan.

De resultaten zullen vaak anders zijn. In 2021 had Microsoft Ads zo’n 7% marktaandeel in de zoekmachines in Nederland, tegenover bijna 90% voor Google. Wist je daarnaast dat de doelgroep op Microsoft Ads anders is dan de doelgroep die Google gebruikt? Dat kan interessant zijn!

We helpen met het optimaal inzetten Microsoft Ads voor jouw business.

Zet jij Microsoft Ads al optimaal in?

Stap 1

Bepalen Account-, en Campagnestructuur

In deze fase bepalen we of de huidige structuur in Google Ads ook optimaal is voor Microsoft Ads. Zo ja, importeren we de structuur uit Google Ads, eventueel met aangepaste instellingen.

Zo hoeven de biedingen uit Google Ads, niet altijd de juiste te zijn voor Microsoft Ads.

Stap 2

Controle & Optimalisatie Account

Of het nu om een nieuw of bestaand account gaat, we zorgen ervoor dat het account voldoet aan de huidige ‘best practices’, zodat we ervoor zorgen dat je het optimale uit Microsoft Ads haalt.

Daarbij bepalen we of een recente ontwikkelingen daar een rol in spelen, zodat het account áltijd up-to-date is.

Stap 3

Maandelijkse Optimalisaties

We vergroten de kans dat je het maximale uit de campagnes haalt, door periodiek de resultaten te controleren en te beoordelen of aanpassingen nodig zijn.

Samen met jou spreken we af hoeveel we investeren in het onderhoud van de campagnes voor optimaal resultaat.

Stap 4

Rapportage

Een periodieke rapportage zorgt ervoor dat je op de hoogte bent van ontwikkelingen in het Google Ads account met bijbehorende resultaten.

Het is voor ons vanzelfsprekend om te rapporteren op de doelstellingen en te beoordelen wat volgende stappen zijn om de resultaten naar een hoger niveau te tillen.

Veelgestelde vragen

Bing Ads is het advertentieplatform van Microsoft. Het is een concurrent van Google Ads.

De interface en alle mogelijkheden komen bijna exact overeen met Google Ads. Bing Ads heeft een marktaandeel van ongeveer 10%, in sommige landen kan dit oplopen tot 20%.

Om te concurreren met Google heeft Microsoft Ads het zo makkelijk mogelijk gemaakt op in te stappen. Zo is de support erg goed en kan je een Google Ads account makkelijk kopiëren.

De kosten voor het adverteren in Bing Ads zijn bijna altijd lager vergeleken met Google. Dit komt omdat het marktaandeel laag is.

In veel gevallen is de gemiddelde CPC (wanneer alle andere zaken gelijk zijn) lager vergeleken met Google.

Door de verschillen in zoekvolume zijn er extra factoren om te overwegen. Zo zijn campagnes bijvoorbeeld minder geschikt voor automatisering.

Dit is per account verschillend. We kijken graag mee wat voor jouw business van toepassing is.

Neem contact met ons op​

Wil je graag de resultaten van je website verbeteren met Google Ads? 

Stuur hieronder een bericht, dan nemen we zo snel mogelijk contact op!