Google Shopping

Verbeter de prestaties van je shopping campagnes door een volledige product feed en de juiste automatisering toe te passen.

De voordelen van Shoppingadvertenties in Google

Onze werkwijze voor Google Shopping

Shopping campagnes zijn vaak een belangrijke ‘driver’ van resultaat voor webshops. 

De doelstellingen zijn vaak commercieel. Je stuurt  bezoekers direct naar een productpagina, waar ze het product kunnen bekijken en kopen.

We helpen met het optimaal inzetten van Google Shopping. Denk daarbij aan een volledige productfeed, een logische campagnestructuur met een bijpassende biedstrategie én rapportage op de behaalde resultaten.

Wil jij winnen in Google Shopping?

Stap 1

Bepalen Account-, en Campagnestructuur

We bepalen hoe we de verschillende campagnes binnen het account indelen op basis van budgetten, doelstellingen, volumes en eventuele aanvullende elementen als targeting.

Stap 2

Controle & Optimalisatie Productfeed

Binnen Google Shopping is één van de meest belangrijke elementen de productfeed.  Door deze zo uitgebreid mogelijk te maken, voorzien we zowel de zoeker als Google van de meeste relevante informatie en kunnen we ons onderscheiden van de concurrenten!

Stap 3

Opzet Campagnes

We zorgen voor de juiste segmentatie binnen de Shopping campagnes, de juiste instellingen volgens de laatste ‘best practices’ en dat het account zo volledig mogelijk ingericht is.

Stap 4

Google Shopping Optimalisaties

We optimaliseren Google Shopping doorlopend. Steeds vaker begrijpen de algoritmes van Google hoe de juiste biedingen in te stellen. Onze optimalisaties bestaan dan ook bijvoorbeeld uit:

  • Analyses op winstgevendheid assortiment
  • Optimalisaties binnen de productfeed
  • Het uitsluiten of verplaatsen van producten tussen campagnes
Stap 5

Rapportage

Op basis van de doelstellingen en beschikbaar gemaakte statistieken bepalen we de juiste rapportage. Deze ontvang je periodiek (bijvoorbeeld maandelijks) inclusief toelichting en actieplan. Zo ben je altijd op de hoogte van voortgang in het account!

Veelgestelde vragen

SEA staat voor Search Engine Advertising en omvat alle advertentiemogelijkheden binnen zoekmachines.

De grootste aanbieders hierin zijn Google Ads en Microsoft Ads. Shopping zijn beeld advertenties gericht op de verkoop van producten.

De advertenties zijn naast de zoekresultaten pagina van Google ook zichtbaar op het display, app & youtube netwerk.

Bij Shopping betaal je voor elke klik naar een productpagina van je website.

Afhankelijk van je totale budget bepalen we vooraf en tijdens de periodieke optimalisaties of de gemiddelde kosten aansluiten bij je doelstellingen.

Hierbij is het gebruik van automatische biedstrategieën een mogelijkheid. Het is mogelijk om maximale budgetten per dag en per maand in te stellen.

Meer weten? Neem contact met ons op, we vertellen je graag meer!

Er zijn vele mogelijkheden in strategie, campagne instellingen en mogelijke optimalisaties, daarom zijn onze SEA specialisten altijd op de hoogte van de laatste mogelijkheden en zijn ze continu aan het testen.

Door deze kennis toe te passen hebben we een voorsprong op de concurrentie!

Neem contact met ons op

Wil je graag de resultaten van je website verbeteren met Google Ads? 

Stuur hieronder een bericht, dan nemen we zo snel mogelijk contact op!