Google Display

Het netwerk waarmee je de meeste gebruikers bereikt.

De voordelen van Google display ads in Google

Google-ads

Onze werkwijze

Wij helpen dankzij ruime ervaring met het opzetten en doorlopend optimaliseren van onder andere Display campagnes. 

Display campagnes zijn vaak een onderdeel van een ruimer opgezette Google Ads strategie.

De doelstellingen kunnen afwijken van andere campagnes binnen het Google netwerk, omdat er voornamelijk wordt gecommuniceerd met beeld. 

We helpen met het optimaal inzetten van het Google Display netwerk, waarbij we met de juiste boodschap, op het juiste moment, de juiste bezoeker proberen te bereiken met jouw boodschap. Wil jij winnen met Display?

Stap 1

Bepalen account-, en campagne structuur

Past Google Display bij jouw doelstellingen? Dan bepalen we hoe we de verschillende campagnes binnen het account indelen op basis van budgetten, doelstellingen, volumes en eventuele aanvullende elementen als targeting.

Stap 2

Controle & optimalisatie content

Sluit het Display netwerk aan bij je doelstellingen?
Zo ja, gebruik je de juiste content? Geeft het de gebruiker voldoende informatie en zet het aan tot actie?

We bepalen waar jouw content aan moet voldoen om de beste resultaten te behalen!

Stap 3

Opzet campagnes

We zorgen voor de juiste structuur binnen de Display campagnes, de juiste instellingen volgens de laatste ‘best practices’ en dat het account zo volledig mogelijk ingericht is. Kiezen we bijvoorbeeld ook voor ‘Discovery’ campagnes en zetten we ‘geoptimaliseerde targeting’ aan? Kiezen we voor dynamische remarketing?

Stap 4

Google Display optimalisaties

Om doorlopend de maximale resultaten te behalen, controleren we hoe de campagnes presteren. Zien we bepaalde slecht presterende plaatsingen? Die kunnen we uitsluiten. Reageren de doelgroepen op de advertenties zoals we verwachten en wat kunnen we daaraan doen?

Stap 5

Rapportage

Behalen de Display campagnes de gewenste resultaten? We rapporteren periodiek (bijvoorbeeld maandelijks) op de resultaten van de campagnes.

Daarbij stellen we vervolgstappen voor om de best mogelijke resultaten te kunnen behalen. Zo ben en blijf je altijd op de hoogte van de voortgang.

Veelgestelde vragen

Display advertenties zijn beeldadvertenties waarin je zelf bepaalt wat je boodschap is. Zo kun je zelf afbeeldingen ontwerpen, kan je ervoor kiezen om een productfeed te gebruiken of kan je verschillende dynamische elementen opnemen zoals tekst, logo’s en afbeeldingen.

De advertenties zijn zichtbaar op het Display, Discovery, App & Youtube netwerk.

Binnen het display netwerk betaal je voor elke klik naar je website een bedrag. Vergeleken met tekstadvertenties en shopping zijn de kosten per klik gemiddeld lager.

Afhankelijk van je doelstellingen is Display veelal een aanvulling op tekstadvertenties en/of shopping.

De keuze voor een campagne binnen het Display netwerk is afhankelijk van jouw doelstellingen. Ook het type advertentie en de mate waarin je gebruik wil maken van de mogelijkheden van automatisering zijn afwegingen waar onze SEA specialisten in uitblinken.

Door het continu blijven ontwikkelen van onze kennis blijven de campagnes van onze partners altijd actueel.

Neem contact met ons op​

Wil je graag de resultaten van je website verbeteren met Google Ads? 

Stuur hieronder een bericht, dan nemen we zo snel mogelijk contact op!